What do you know about
skin? In fact, students from 6th grade of primary can say they know
a lot. For the last 3 weeks they’ve been using a cooperative learning strategy
called Expert groups. They’ve worked in little groups preparing an original,
different and not common presentation of their theories and then they have
represented and explained it to the rest of the class while they were taking
notes. The final work has been incredible, they are much more creative than you
can imagine. So… at the end, they have all become experts in skin. Ask them,
you’ll see!
dijous, 3 de novembre del 2016
divendres, 28 d’octubre del 2016
Visual Thinking a religió
En el
transcurso de esta semana, los alumnos de sexto hemos estado elaborando
colaborativamente unos Visual Thinking sobre las cinco grandes religiones del
mundo. Buscar los conceptos y plasmarlos de esta forma ha requerido que
aprendiésemos a encontrar las ideas más importantes, contrastarlas con la ayuda de los IPADs y
plasmarlas visualmente en una cartulina. ¡Todo un reto divertido, educativo, innovador y creativo!
dimarts, 25 d’octubre del 2016
La jota
Els alumnes de 6è, a música, han treballat diverses característiques de la
Jota: d’on prové, quins instruments s’utilitzen, de quins temes parlen, com es
balla, etc. Com que són molt artistes, no només han inventat la seva pròpia
Jota, sinó que a més a més, han après els passos per a poder ballar aquesta
dansa del territori.
Concentrats i ben atents, han aconseguit una coreografia magnífica!
divendres, 14 d’octubre del 2016
Ja no som moderns?
Des
de l’inici de curs, els alumnes de 6è estan realitzant el primer projecte de
comprensió sobre l’Edat Moderna. Els alumnes han estat realitzant activitats
grupals i individuals relacionades amb fets reals d’aquella època; com ara els
esdeveniments, descobriments, la societat, els reis, entre d’altres.
Les
activitats han estat molt variades, ja que han fet recerca d’informació amb el
suport digital de les iPads, han escoltat i respost preguntes sobre el relat del primer viatge de Colom a Amèrica, han relacionat i detallat les característiques dels diferents
reis d’Espanya, han comparat diferents mapes antics i, actualment... estem
preparant un museu Renaixentista i Barroc!
Ben
aviat us deixarem gaudir de la galeria d’art!
dimecres, 28 de setembre del 2016
Juguem a ser redactors
Aquesta
setmana els alumnes de 6è han començat a fer, a l’hora de català, el “Joc de
la redacció d’un diari”, activitat que aniran realitzant en diferents sessions al llarg de vàries setmanes.
El joc consisteix en una activitat d’expressió escrita que inclou treball individual i presa de decisions grupals. L’objectiu del joc és que els alumnes produeixin un diari que aniran redactant i dissenyant a partir d’intercanvis econòmics: utilitzen materials com ara talons per comprar notícies internacionals o esportives a les agències, imatges, entre d’altres. Els articles finals els retallaran i els enganxaran en un full A3 que representarà el seu propi diari grupal, que també inclourà els anuncis que hauran finançat les compres dels diferents elements que composen el diari.
Aquesta metodologia d’aprenentatge basada en el joc és motivadora i significativa per a tots ells, ja que engloben l’expressió escrita dins d’un context de simulació de la realitat de forma lúdica on exerceixen de redactors d’un diari elaborant notícies pròpies a partir d’unes breus informacions que van rebent del mestre.
El joc consisteix en una activitat d’expressió escrita que inclou treball individual i presa de decisions grupals. L’objectiu del joc és que els alumnes produeixin un diari que aniran redactant i dissenyant a partir d’intercanvis econòmics: utilitzen materials com ara talons per comprar notícies internacionals o esportives a les agències, imatges, entre d’altres. Els articles finals els retallaran i els enganxaran en un full A3 que representarà el seu propi diari grupal, que també inclourà els anuncis que hauran finançat les compres dels diferents elements que composen el diari.
Aquesta metodologia d’aprenentatge basada en el joc és motivadora i significativa per a tots ells, ja que engloben l’expressió escrita dins d’un context de simulació de la realitat de forma lúdica on exerceixen de redactors d’un diari elaborant notícies pròpies a partir d’unes breus informacions que van rebent del mestre.
divendres, 17 de juny del 2016
ADÉU, PRIMÀRIA!
Avui, 17 de juny, els alumnes de 6è han anat a l'auditori "enganyats" pels seus tutors. Allà els esperaven els companys de 1r a 5è amb tots els mestres que els han rebut amb aplaudiments i han revelat la sorpresa que portaven preparant des de fa dies: un gran comiat!
Tots els cursos han ofert el millor d'ells mateixos per acomiadar els grans de la primària: un diploma personalitzat de part de 1r, una dansa medieval ballada pels de 2n, un original photocall per fer-se les últimes fotos del curs, una cançó dels de 4t per recordar el millor viscut a la primària i, per acabar, uns divertits imants com si s'haguessin graduat.
Els alumnes de sisè han improvitzat agraïments en nom dels companys. Realment han quedat molt contents i emocionats davant l'esforç realitzat per tothom.
A l'última part, ja sols amb els tutors de curs i la directora, han expressat les seves emocions i inquietuds i els tutors també els han dirigit unes paraules de comiat.
Quanta emoció... i és que aquests borinots han donat feina, com sempre, i ara que toca dir adéu es fa visible tota la tasca de l'equip de Primària al llarg d'aquests anys.
Bona sort, nois i noies de sisè!
divendres, 10 de juny del 2016
PROJECTE DE LA UNIÓ EUROPEA
Finalitzem el curs de 6è de Primària
amb el Projecte de la Unió Europea.
Hem treballat un
seguit d'activitats en grup des de les diferents matèries com ara l’elaboració
de totes les banderes dels països que pertanyen a la UE amb la seva
recerca d'informació i la seva situació geogràfica, el biodiari,
coneixement dels símbols que l' envolten, recerca sobre l'euro, valoració de
com es troba en l'actualitat a través de les notícies que hem portat a classe,
treballs del orígens i la seva evolució històrica fins el dia d' avui, recerca
dels països que volen formar part en un futur, etc.
Gràcies aquest
projecte, ara en sabem més i ens podem mostrar més crítics sobre aquest tema.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)